Organizace pobytu dětí v MŠ
6.30 – 8.30 spontánní hry a pohybové činnosti,
8.00 – 8.15 individuální a řízená práce s předškoláky a dětmi s OŠD
8.30 – 8.55 činnosti v komunitním kruhu, pohybové a hudebně-
pohybové hry, pohybová cvičení, dechová cvičení, cvičení v tělocvičně,
8.55 – 9.00 hygiena, příprava ke svačině
9.00 – 9.15 svačina, hygiena
9.15 – 11.50 činnosti řízené pedagogem hodnocení
hygiena, příprava na pobyt venku – oblékání
pobyt venku (v maximálně možném rozsahu) – řízené i spontánní činnosti
11.50 -12.00 svlékání, hygiena, příprava na oběd
12.00 -12.40 oběd
12.30 – 13.00 hygiena, převlékání do pyžam, (odchody dětí domů)
12.45 -13.15 klidové činnosti – prohlížení časopisů, rozhovory na lehátku, poslech
pohádek před spaním
13.15 -14.30 relaxace, klid na lehátku, (děti, které zůstávají v MŠ po obědě,
odpočívají na lehátku minimálně po dobu nezbytnou k úklidu třídy ,
umývárny a toalet)
Spánek (děti s nižší potřebou spánku mohou v době odpoledního
odpočinku odcházet do třídy a zabývat se klidovými činnostmi, pokud
respektují pravidla a ostatní děti neruší.
14.30 -14.45 vstávání, hygiena, oblékání, větrání lůžkovin
14.45 -15.00 svačina, hygiena
15.00 -16.55 odpolední zájmová činnost řízená pedagogem
spontánní hra dětí – ve třídě nebo na zahradě dle počasí, individuální
aktivity s předškoláky a dětmi s OŠD
Časový rozpis je orientační – aktivity a jejich rozvrh se přizpůsobuje potřebám dětí, činnosti přenášené do venkovního prostředí se přizpůsobují klimatickým podmínkám.